دانلود ایده ها و طرح های جدید برای جشنواره جابربن حیان

طرح جابر دانش آموزان

طرح جابربن حیان طی سالیان متمادی، به منظور یادگیری، حمایت و ارتقای معلمین مورد استفاده قرار گرفته است. یونسکو از طریق مؤسسه ی آموزشی آنروا که چهل سال قبل معلمین را آموزش می داد، پیشگام این حرکت شناخته شده است. با وجود این که موفقیت های این برنامه ها تنوع زیادی دارند ، تجربه ثابت کرده که بیش از همه طرح جابربن حیان در یادگیری و افزایش صلاحیت معلمین سودمند بوده است. استفاده از اطلاعات روز و نیز بهره گیری از فناوری های ارتباطی توجه به یادگیری باز و طرح جابربن حیان را افزایش داده است که به امکانات جدیدی نیز اشاره می کند. طرح جابربن حیان به عنوان فرایند آموزشی تعریف شده است که نسبت معنی داری از تدریس توسط یک فرد را به یادگیرنده ای در زمان و مکان دیگر، منتقل می سازد

طرح جابر

یادگیری باز در حقیقت یک فلسفه ی آموزشی مدرسه دهی شده است که با استفاده از رسانه های آموزشی ،اضطراب ها و فشارهای مطالعاتی را به حداقل رسانده و بر زمان، مکان و شیوه های مطالعه یا ترکیبی از تمام این موارد مبتنی است. واژه ی یادگیری باز و طرح جابربن حیان به چتری تشبیه شده که کلیه ی رویکردهای آموزشی را که موجب ارتقای معلمین در مدارس می شود تحت پوشش قرار می دهد. برخی از برنامه هایی که زیر چتر طرح جابربن حیان و یادگیری باز قرار می گیرد شامل :

  • تهیه ی منابع یادگیری برای معلمین،
  • تقویت صلاحیت معلمین، بدون توجه به مدارک دانشگاهی آنها،
  • ایجاد فرصت های جدید برای به روز نگه داشتن معلومات معلمین به گونه ای که نگرانی های مربوط به زمان یا مکان مطالعه رفع شده باشد،
  • انعطاف پذیری طرح جابربن حیان و این حقیقت که این یادگیری به طور هم زمان با مشاغل پاره وقت یا تمام وقت امکان پذیر می باشد، شرایط ویژه ای را برای معلمین و مدیران مدارس ایجاد می کند. تعدادی از برنامه های طرح جابربن حیان که با هدف صلاحیت های شغلی هدایت می شوند، مخاطب های فردی می طلبند و برخی هم به صورت گروهی کاربرد دارند(همان منبع : 15).

اهداف طرح جابر دانش آموزان

برنامه های طرح جابربن حیان به دلایل مختلف مورد استفاده قرار گرفته است،به عنوان مثال افزایش دسترسی به صلاحیت های تدریس، ترویج روش های صحیح تدریس، تقویت سیستم کلی آموزشی هم برای معلمان و هم برای گروه های دیگر، تقویت آموزش مدرسه محوری و پیشرفت حرفه ای، گسترش ارتباط بین تئوری وعملی و تأکید بر مدرسه به عنوان مکانی برای یادگیری معلمان. حال تک تک مقوله های طرح جابر دانش آموزان بررسی می شود.

طرح جابربن حیان

طرح جابربن حیان در بعضی از کشورها بدین منظور مورد استفاده قرار گرفته است که صلاحیت های اولیه را در اختیار  تعداد قابل ملاحظه ای از معلمان قرار دهد، هم معلمانی که تازه وارد مرحله تدریس شده اند و هم معلمان مجرب فاقد صلاحیت . دانشکده تلویزیونی تربیت معلم در چین و مؤسسه ملی تربیت معلم در نیجریه تجارب زیادی در این زمینه دارند و هر دوی آنها بخش هایی از سیستم آموزش رایج را در کشور خود شناسایی و نهادینه کرده اند. دانشگاه آزاد بریتانیا در برنامه ای که بیان کننده ی تغییر خط مشی های رسمی به طرف آموزش مبتنی بر مدرسه است ، اقدام به اجرای یک برنامه کیفی مدرسه محوری نموده است. این برنامه برای فارغ التحصیلانی است که می خواهند وارد مرحله تدریس شوند اما تحت تعلیم هیچ گونه آموزش تخصصی تربیت معلم قرار نگرفته اند.

طرح جابر ابتدایی

این سه مثال از سه کشور مختلف نشان دهنده ی نقش های مختلف یادگیری آزاد و از راه دور در آموزش اولیه معلمان می باشد. چین و نیجریه در این برنامه ها افراد زیادی را جذب کرده اند و باعث افزایش تعداد معلمان شده اند . برنامه دانشگاه آزاد از نظر ارائه فرصت های جایگزین برای معلمان در حال تحصیل نقش مهمی را ایفا کرده است.

ماهیت کاربر بودن کنترل روش های تدریس و استفاده از تکنولوژی های جدید و رسانه های دیگر احتمالاً می تواند کیفیت آماده سازی معلمان را افزایش دهد اما باعث افزایش هزینه ها نیز می شود.

دسته بندی بر اساس پایه تحصیلی

طرح جابر پایه اول ابتدایی

طرح جابر پایه پنجم ابتدایی

طرح جابر پایه چهارم ابتدایی

طرح جابر پایه دوم ابتدایی

طرح جابر پایه سوم ابتدایی

طرح جابر پایه ششم ابتدایی

طرح جابر طراحی و ساخت

با توجه به اینکه آماده سازی طرح جابر طراحی و ساخت و دست سازه متناسب با موضوع و پیچیدگی های سخت و متریال مورد نیاز تفاوت های گوناگونی دارد لذا ما به دانش آموزان و اولیا عزیزی که خواهان آماده سازی طرح جابر طراحی و ساخت هستند میتوانیم به دو شکل ارائه خدمات کنیــــــم.

روش اول:

در این روش کلیه مستندات اعم از گزارش کتبی طرح جابر طراحی و ساخت , دفتر کارنما و … را آماده کرده و روش ساخت را بصورت کامل و تصویری تشریح کنیم تا بعد از دانلود از طریق اینترنت بتوانید با تهیه مواد لازم و دنبال کردن فایل آموزش طراحی و ساخت فرایند ساخت دست سازه را انجام دهید.

روش دوم:

در روش دوم کل طرح و مستندات و دست سازه را خودمان آماده کرده و از طریق پست برای متقاضیان ارسال نماییم که طبیعتا هزینه بسیار بیشتری از روش اول خواهد داشت.

روش سوم:

روش سوم : ارائه راهنمایی های لازم در تلگرام و واتس آپ و ارائه موضوع برای انجام تحقیقات و آماده سازی طرح جابر طراحی و ساخت

چه فایل هایی در سایت ما موجود میباشند؟

سایت ما با نام گویا طرح معلمان زیر مجموعه سایت بزرگتری بنام بانک فایل معلمان میباشد که تقریبا سعی کرده است تا همه نیازهای معلمان و دانش آموزان مقاطع اول ابتدایی تا پایان متوسطه و دبیرستان و هنرستان را پوشش دهد . از همین رو گستره موضوعی متانوعی از فایل ها را میتوانید در سایت ما پیدا کنید که به شرح زیر میباشند.

طرح جابربن حیان

پروژه های طراحی و ساخت

نمونه های آماده با موضوع آزمایش

طرح جابر جمع آوری

طرح جابر اول ابتدایی

طرح جابر دوم ابتدایی

طرح جابر سوم ابتدایی

طرح جابر چهارم ابتدایی

طرح جابر ابن حیان پنجم ابتدایی

طرح جابر ششم ابتدایی

طرح کرامت

برنامه سالانه طرح تدبیر

برنامه سالانه طرح تعالی

گزارش تخصصی معلمان , معاونان , دبیران

ارزشیابی کیفی توصیفی

اقدام پژوهی

درس پژوهی

روایت پژوهی

شهید پژوهی

پاسخ به پرسش مهر رئیس جمهور

پیک آدینه

پیک و تکلیف نوروزی

تجارب برتر تربیتی

تجربیات سنجش و ارزشیابی

سناریو و الگوی تدریس

طراحی آموزشی

ابتکارات فردی و حرفه ای

تحلیل محتوای کتب درسی

معماری نوین تدریس

گزارش تخصصی

تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی

درس پژوهی

آزمون دوم , سوم و چهارم تربیت فرزند

گزارش برتر تربیتی

اگر سنگ بنای پژوهش در دوران ابتدایی به درستی گذاشته شود میتوانیم امید بسیاری به آینده وطن داشته باشیم

طرح جابر

با توجه به اهمیت تحقیق و پژوهش در یادگیری مطالب و دستیابی به اصول علمی باید کلاس درس را طوری سازماندهی کنیم که مبنای تمام فعالیت های دانش آموزان مشارکت و فعالیت آنان باشد و در این بین نقش پژوهش و تحقیق نقش بسیار مهمی می باشد . با توجه به این که سنگ بنای هر فعالیتی اگر در دوره ابتدایی گذاشته شود در بزرگسالی به موفقیت بیش تری دست می یابد پس خوب است که ما از همین دوران ابتدایی کودکان خود را به پژوهش و مطالعه عادت بدهیم تا در بزرگسالی دانشمندانی توانا داشته باشیم که « العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر »

طرح جابربن حیان ابتدایی

خوشبختانه از دو سال گذشته طرح بسیار خوبی به نام پروژه علمی جابربن حیان در مقطع ابتدایی شروع شد که درسال های اول که در مدارس محدودی اجرا شد نتایج خیلی خوبی داشت و امسال گستره ی بیش تری دارد و امید است که بهتر و کامل تر اجرا شود به همین منظور اطلاعاتی کاربردی در این مقاله ارائه می شود امید است که مورد استفاده ی همکاران و دانش آموزان و اولیا گرامی قرار گیرد . لازم به ذکر است که از ارائه ی مطالب تئوری و اهداف طرح و مسائلی از این قبیل خودداری می شود و فقط مطالب کاربردی جهت انجام پروژه ها ارائه می شود که در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر می توانیدبه بخشنامه مربوط به جابربن حیان  مراجعه نمایید . پروژه های مربوط به طرح جابربن حیان در چهار سطح مدرسه ای ؛ منطقه ای ؛ استانی و کشوری انجام می شود .

پروژه های علمی طرح جابربن حیان در پنج زمینه اجرا می شود :

1 – جمع آوری همراه با طبقه بندی   « مناسب پایه های اول  ؛  دوم  و  سوم »

2 – نمایش

3 – مدل

4 – تحقیق

5 – آزمایش   « مناسب پایه های چهارم  و  پنجم و ششم »

نحوه تدوین طرح جابر ابتدایی

اکنون به توضیح و ارائه آموزش طرح جابر  در باره اصول گردآوری شواهد و وسایل و تدوین طرح جابر بن حیان ابتدایی میپردازیم. .

جمع آوری همراه با طبقه بندی

تعریف : جمع آوری مجموعه ای از اقلام مشابه که بتوان آن ها را براساس تفاوت های ظاهری طبقه بندی کرد .مانند انواع برگ ها یا انواع پرها و…

وسایل لازم :

تابلو نمایش : با استفاده از کارتن یخچال یا کارتن های مشابه تابلوی به ابعاد 120 * 90 سانتی متر به شکل زیر طوری تهیه می کنیم که اگر لبه های آن را ببندیم روی یکدیگر قرار گیرند .

عنوان پروژه : عنوان پروژه باید در برگیرنده ی محتوای آن باشد و بزرگترین مطلب روی تابلو است و می تواند تا حدی خلاقانه و جذاب نیز انتخاب شود .

تحقیق زمینه ای : در باره موضوع پروژه با استفاده از منابع معتبر و مختلف تحقیق مختصری تهیه می کنیم . و در قسمت وسط تابلو می چسبانیم .

تصاویر : در همین زمینه نیز چند تصویر خوب و گویا نیز انتخاب می کنیم . می توانیم تعدادی را در وسط و تعدادی را هم در قسمت لبه ها بچسبانیم .

نام اعضای گروه : در یکی از لبه ها نام اعضای گروه را می نو یسیم .

منابع : در قسمت لبه ها منابع تحقیق را قرار می دهیم .

سپاس گزاری : درقسمت لبه ها از تمام کسانی که به ما کمک کرده اند تشکر می کنیم و نام آن ها را ذکر می نماییم .

آموزش طرح جابر

در انیجا هم سعی داریم با آموزش طرح جابربن حیان ابتدایی بپردازیم.

طرح طبقه بندی : ما چگونگی طبقه بندی مواد خود را روی یک نمودار یا چارت می آوریم و در قسمت وسط تابلو می چسبانیم . مثال

دانلود نمونه ها

مواد نمایشی : با توجه به تعداد طبقه ها چند ظرف انتخاب می کنیم که می توان از ظروف یک بار مصرف یا جعبه های خالی شیرینی و یا … استفاده کرد . روی هر ظرف اسم طبقه را می نویسیم و مواد را با توجه به نوع آن ها در طبقه مخصوص خود قرار می دهیم و با چسب به ته ظرف می چسبانیم و در پایان روی ظرف را با سلفون می پوشانیم .

دفتر کارنما

دفتر کار نما : روز اولی که خواستیم شروع به انجام پروژه کنیم یک دفترچه کوچک بر می داریم و از همان آغاز کار تا پایان کار تمام فعالیت هایی را که انجام دادیم با ذکر تمام جزئیات و ذکر تاریخ به ترتیب می نویسیم به گونه ای که اگر همین دفترچه کوچک را نشان کسی بدهیم تمام پروژه ی ما را بفهمد که چه بود و چه کارهایی انجام داده ایم.

در نمایشگاه تابلو را که تحقیق زمینه ای ، طرح طبقه بندی ، تصاویر ، مشخصات گروه ، منابع تحقیق و سپاس گزاری روی آن چسبیده شده است را روی میز قرار می دهیم و دفتر کارنما و مواد نمایشی را جلو تابلو می گذاریم .

جایگاه نمایش در این طرح

تعریف : استفاده از اشیا برای نشان دادن چرایی و چگونگی عملکرد آن ها در واقع در این پروژه ما می خواهیم یک اصل علمی را به نمایش بگذاریم ( مثلا میدان مغناطیسی آهن ربا )

تابلو نمایش : با استفاده از کارتن یخچال یا کارتن های مشابه تابلوی به ابعاد 120 * 90 سانتی متر را طوری تهیه می کنیم که اگر لبه های آن را ببندیم روی یکدیگر قرار گیرند . (شکل شماره ۱)

دفتر کار نما : روز اولی که خواستیم شروع به انجام پروژه کنیم یک دفترچه کوچک بر می داریم و از همان آغاز کار تا پایان کار تمام فعالیت هایی را که انجام دادیم با ذکر تمام جزئیات و ذکر تاریخ به ترتیب می نویسیم به گونه ای که اگر همین دفترچه کوچک را نشان کسی بدهیم تمام پروژه ی ما را بفهمد که چه بود و چه کارهایی انجام داده ایم.

عنوان پروژه : عنوان پروژه باید در برگیرنده ی محتوای آن باشد و بزرگترین مطلب روی تابلو است و می تواند تا حدی خلاقانه و جذاب نیز انتخاب شود . ( قلمرو آهن ربا )

تحقیق زمینه ای : در باره موضوع پروژه با استفاده از منابع معتبر و مختلف تحقیق مختصری تهیه می کنیم . و در قسمت وسط تابلو می چسبانیم .

شرح نمایش : توضیحاتی راجع به اصل علمی که می خواهیم نمایش بدهیم عنوان می کنیم .

مواد و روش کار : وسایل لازم را ذکر می کنیم و  مراحل نمایش دادن اصل علمی را توضیح می دهیم . ( با مقداری براده آهن داخل یک قوطی که روغن بدن بچه دارد و یک آهن ربا می توان میدان مغناطیسی آهن ربا را نمایش داد . )

آموزش نحوه نتیجه گیری از طرح جابربن حیان

نتیجه گیری : اگر دانش آموز در حین انجام این پروژه به نتیجه ی قابل ذکری رسید آن را عنوان می کند . ( هر چه آهن ربا قوی تر باشد میدان مغناطیسی بزرگ تری خواهدداشت .)

تصاویر : در همین زمینه نیز چند تصویر خوب و گویا نیز انخاب می کنیم . می توانیم تعدادی را در وسط و تعدادی را هم در قسمت لبه ها بچسبانیم .

نام اعضای گروه : در یکی از لبه ها نام اعضای گروه را می نو یسیم .

منابع : در قسمت لبه ها منابع تحقیق را قرار می دهیم .

سپاس گزاری : درقسمت لبه ها از تمام کسانی که به ما کمک کرده اند تشکر می کنیم و نام آن ها را ذکر می نماییم .

همه ی موارد به تابلو نمایش می چسبانیم به جز وسایلی که می خواهیم اصل علمی را نمایش دهیم و دفتر کارنما

مدل :

تعریف : ساخت اشیا برای نشان دادن چگونگی شکل و ساختمان آن ها

چیزهای قابل ارزش برای ساخت مدل : چیزهای خیلی ریز ( مولکول ) – چیزهای خیلی بزرگ ( کره زمین ) – اشیا پهان ( اندام های داخلی بدن ) – اشیایی که شانس دیدن آن برای همه میسر نیست (ماهواره امید ) البته اشیایی انتخاب می شوند که ارزش علمی داشته باشند .

تابلو نمایش : با استفاده از کارتن یخچال یا کارتن های مشابه تابلوی به ابعاد 120 * 90 سانتی متر به شکل زیر طوری تهیه می کنیم که اگر لبه های آن را ببندیم روی یکدیگر قرار گیرند .(شکل شماره ۱)

دفتر کار نما : روز اولی که خواستیم شروع به انجام پروژه کنیم یک دفترچه کوچک بر می داریم و از همان آغاز کار تا پایان کار تمام فعالیت هایی را که انجام دادیم با ذکر تمام جزئیات و ذکر تاریخ به ترتیب می نویسیم به گونه ای که اگر همین دفترچه کوچک را نشان کسی بدهیم تمام پروژه ی ما را بفهمد که چه بود و چه کارهایی انجام داده ایم.

عنوان پروژه : عنوان پروژه باید در برگیرنده ی محتوای آن باشد و بزرگترین مطلب روی تابلو است و می تواند تا حدی خلاقانه و جذاب نیز انتخاب شود .

تحقیق زمینه ای : در باره موضوع پروژه با استفاده از منابع معتبر و مختلف تحقیق مختصری تهیه می کنیم . و در قسمت وسط تابلو می چسبانیم .

شرح مدل : توضیحاتی راجع به شیی که می خواهیم مدل آن را بسازیم . و مقیاسی که مدل را می سازیم ذکر می شود .

مواد و روش کار : وسایل لازم را ذکر می کنیم و  نحوه ساخت مدل را توضیح می دهیم .

تصاویر : در همین زمینه نیز چند تصویر خوب و گویا نیز انخاب می کنیم . می توانیم تعدادی را در وسط و تعدادی را هم در قسمت لبه ها بچسبانیم .

نام اعضای گروه : در یکی از لبه ها نام اعضای گروه را می نو یسیم .

منابع : در قسمت لبه ها منابع تحقیق را قرار می دهیم .

سپاس گزاری : درقسمت لبه ها از تمام کسانی که به ما کمک کرده اند تشکر می کنیم و نام آن ها را ذکر می نماییم .

همه ی موارد به تابلو نمایش می چسبانیم به جز مدلی که ساخته ایم و دفتر کارنما

آموزش نحوه انجام تحقیقات برای جشنواره جابر

تعریف : ارائه جزئیات کامل تری درباره ی موضوع و بررسی جوانب مهم آن موضوع .

تابلو نمایش : با استفاده از کارتن یخچال یا کارتن های مشابه تابلوی به ابعاد 120 * 90 سانتی متر به شکل زیر طوری تهیه می کنیم که اگر لبه های آن را ببندیم روی یکدیگر قرار گیرند .(شکل شماره ۱)

دفتر کار نما : روز اولی که خواستیم شروع به انجام پروژه کنیم یک دفترچه کوچک بر می داریم و از همان آغاز کار تا پایان کار تمام فعالیت هایی را که انجام دادیم با ذکر تمام جزئیات و ذکر تاریخ به ترتیب می نویسیم به گونه ای که اگر همین دفترچه کوچک را نشان کسی بدهیم تمام پروژه ی ما را بفهمد که چه بود و چه کارهایی انجام داده ایم.

عنوان پروژه : عنوان پروژه باید در برگیرنده ی محتوای آن باشد و بزرگترین مطلب روی تابلو است و می تواند تا حدی خلاقانه و جذاب نیز انتخاب شود . بهتر است بحث روز باشد ، خیلی کلی نباشد ، جذاب باشد و … ( مثلا طب سوزنی )

تحقیق : تحقیق زمینه ای اصل و اسکلت اصلی پروژه را در بر می گیرد لذا دیگر عنوان تحقیق را در تابلو نمایش ذکر می کنیم نه تحقیق زمینه ای  که می توان از منابع کتاب خانه ای ، اینترنت ، مصاحبه ، مشاهده ی مستقیم و… بهره گرفت . در تحقیق باید سرفصل های مهم را دانش آموز با کمک معلم انتخاب کند و راجع به هر کدام تحقیق کند . ( تاریحچه طب سوزنی ، تعریف آن ، کاربرد آن ، عوارض آن و … )

تصاویر : در همین زمینه نیز چند تصویر خوب و گویا نیز انخاب می کنیم . می توانیم تعدادی را در وسط و تعدادی را هم در قسمت لبه ها بچسبانیم .

نام اعضای گروه : در یکی از لبه ها نام اعضای گروه را می نو یسیم .

منابع : در قسمت لبه ها منابع تحقیق را قرار می دهیم .

سپاس گزاری : درقسمت لبه ها از تمام کسانی که به ما کمک کرده اند تشکر می کنیم و نام آن ها را ذکر می نماییم .

همه ی موارد به تابلو نمایش می چسبانیم به جز دفتر کارنما

آزمایش :

تعریف : سوالی مطرح می شود که دانش آموز جواب آن را نمی داند و باید برای رسیدن به جواب آن مراحل روش علمی را طی کند .

تابلو نمایش : با استفاده از کارتن یخچال یا کارتن های مشابه تابلوی به ابعاد 120 * 90 سانتی متر به شکل زیر طوری تهیه می کنیم که اگر لبه های آن را ببندیم روی یکدیگر قرار گیرند .(شکل شماره ۱)

دفتر کار نما : روز اولی که خواستیم شروع به انجام پروژه کنیم یک دفترچه کوچک بر می داریم و از همان آغاز کار تا پایان کار تمام فعالیت هایی را که انجام دادیم با ذکر تمام جزئیات و ذکر تاریخ به ترتیب می نویسیم به گونه ای که اگر همین دفترچه کوچک را نشان کسی بدهیم تمام پروژه ی ما را بفهمد که چه بود و چه کارهایی انجام داده ایم.

مراحل روش علمی : 1 – طرح سوال    2 – جمع آوری اطلاعات برای دادن فرضیه های قوی    3 – آزمایش کردن   4 – تحلیل داده ها و نتیجه گیری

آموزش طرح سوال

طرح سوال : سوال باید به صورت دقیق تعریف شود . ( علت سیاه شدن پوست بعضی از میوه های انار چیست ؟ ) هدف از سوال کشف یک  مطلب جدید برای خود دانش آموز است نه ارائه ی یک قانون علمی .

جایگاه فرضیه ها

فرضیه : بعضی وقت ها موجودند و به صورت بله  خیر می آیند که البته باز هم بهتر است مبتنی بر اطلاعات علمی درست باشد یعنی اگر می گوییم بله یا خیر با ذکر دلیل باشد .  بعضی وقت ها هم فرضیه ها موجود نیست و نیاز به تحقیق بیشتری دارد تا بتوانیم فرضیه های قوی مطرح کنیم . هر چه بتوانیم تعداد فرضیه هایمان را با تحقیقاتی که انجام می دهیم کم تر کنیم در مرحله ی انجام آزمایش راحت تر هستیم . که تحقیق زمینه ای می تواند کمک خوبی برای ما باشد . تحقیق زمینه ای : در باره موضوع پروژه و فرضیه هایی که ارائه می کنیم  با استفاده از منابع معتبر و مختلف تحقیق مختصری تهیه می کنیم . )

انجام آزمایش : قبل از انجام آزمایش بهتر است مراحل انجام آن را پیش بینی کنیم و مراحل آن را روی کاغذ بنویسیم که به ما کمک می کند در انجام آزمایش سردرگم نباشیم . سپس آزمایش را در دوره ی مشخص و لازم انجام می دهیم

نتایج : ثبت نتایج به دست آمده از آزمایش که می توانیم در جدول و نمودار ثبت کنیم .

نتیجه گیری : تفسیر و تحلیل نتایج به دست آمده و نتیچه گیری کردن و در نهایت قبول یا رد شد فرضیه .

گزارش کتبی : در پروژه ی آزمایش به غیر از دفتر کارنما که همه ی پروژه ها دارند یک گزارش کتبی هم لازم است که باید شامل حداکثر 7 صفحه باشد که از این 7 صفحه یک صفحه عنوان است یک صفحه هم برای فهرست و در 5 صفحه بعد مطالب زیر آورده می شود : سوال – متغیر ها – فرضیه ها – تحقیق زمینه ای – فهرست وسایل آزمایش – تحلیل داده ها –نتیجه گیری – ایده های احتمالی برای آزمایش های بعدی .

تصاویر : اگر وسایلی که آزمایش به گونه ای بود که توانستیم به نمایشگاه بیاوریم که خود آن ها را می آوریم و گر نه از تصاویر آن استفاده می کنیم .

نام اعضای گروه : در یکی از لبه ها نام اعضای گروه را می نو یسیم .

منابع : در قسمت لبه ها منابع تحقیق را قرار می دهیم .

سپاس گزاری : درقسمت لبه ها از تمام کسانی که به ما کمک کرده اند تشکر می کنیم و نام آن ها را ذکر می نماییم .

همه ی موارد به تابلو نمایش می چسبانیم به جز گزارش کتبی ، اگر مواد آزمایش را داریم و دفتر کارنما

لیست طرح های جابر تکمیل شده(جهت دانلود روی هر مطلب کلیک کنید)

دانلود نمونه ها

دیدگاهتان را بنویسید